IV Kongres Osób z Niepełnosprawnościami




Przed chwilą wrócilam do domu, po całym dniu wyczerpujących, wzruszających, niesamowitych wrażeń..
IV Kongres Osób z Niepełnosprawnościami był kolejną okazją do tego, by spotkały się całe środkowiska - osób z różnymi niepełnosprawnościami, ich rodzin i otoczenia społecznego. Długimi godzinami rozmawialiśmy o tym jak zadbać, by prawa człowieka niepełnosprawnego były nie tylko dostrzegane, ale przede wszystkim respektowane.
Rzecznik Praw Obywatelskich, Pan Adam Bodnar w poruszającym wystąpieniu dowiódł, jak długa jeszcze droga przed nami...
Przedstawiciel Ambasady Stanów Zjednoczonych dobitnie pokazał nam nie tylko, jak ważnym celem jest uprawomocnienie sytuacji osób niepełnosprawnych, lecz także - przedstawił nam blaski i cienie życia swojej jedenastoletniej córki z trisomią 21.
Podczas panelu o edukacji dotknęliśmy wielu, bardzo ważnych zagadnień.. Dotknęliśmy, bo czymże jest kilka godzin, w perspektywie całego życia, nawet jednej osoby..
Szczególnie gorąco chciałabym podziękować Jan Gawroński, Oskar Dziubka i Miłosz Bronisz - młodym ludziom z niepełnosprawnościami, którzy mieli odwagę przed szerokim audytorium opowiedzieć o tym, jaka jest sytuacja uczniów w naszych, polskich szkołach.. I nie jest to obraz wyłącznie pozytywny. Niestety.
Gorąco dziękuję Pani Nina Prusak, nauczycielce realizującej z pasją nauczanie włączające. Pani Nino! Takich nauczycieli nam trzeba  <3
Nie jestem w stanie wymienić wszystkich... Wszystkim składam ogromne podziękowania.
Z Kongresu wróciłam wzruszona. Decyzją Kapituły zostałam wyróżniona tytułem "Ambasadora Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami". Muszę przyznać, że ani przez moment nie spodziewałam się tego zaszczytu i gdy wieść o nim do mnie dotarła, przeżyłam ogromne zaskoczenie...
Tak, jak powiedziałam na Kongresie - moją drogą nie jest walka. Moją drogą jest dialog i edukacja na rzecz inkluzji osób z niepełnosprawnościami. Na rzecz włączenia społecznego, respektowania praw człowieka, dziecka, osób niepełnosprawnych. Dzisiejsze wydarzenie pokazało mi po raz kolejny, jak wiele jeszcze przed nami..
I ponownie chciałabym podziękować. Kapitule Kongresu i Rzecznikowi Praw Obywatelskich za zaufanie i zaszczyt, którym mnie obdarowali. Moim przyjaciołom z Fundacja Prodeste i Jasna Strona Spektrum - bez Was, dzisiejszy dzień nie miałby szans nastąpić  <3. Mojej rodzinie, która wspiera mnie od pierwszych dni mojego życia Krzysztof, Małgorzata, Aleksandra, Michał , Weronika, Antonina, Natasza - dziękuję! Koleżankom i kolegom ze wszystkich wspaniałych inicjatyw, którzy potrafią być ponad.. Ponad podziałami, rożnicami zdań, opinii. Dla jednego, wspólnego celu - poprawy sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce. Chcemy całego życia, Wszystko Jasne - jesteście niesamowici!
Dziękuję. To olbrzymi honor i zrobię wszystko, by nadal.. robić swoje  ;-)  :-D

Komentarze