Noelia Garella



Lęk przed odmiennościami genetycznymi, rozwojowymi jest wśród ludzi ogromny. Tymczasem... Tak, nikt nie sprawi, że osoba z zespołem Downa przestanie być posiadaczem swojej trisomii (trzeciego chromosomu 21). Czy jednak nauczycielka z trisomią jest gorsza od innych nauczycieli? Kiedy oglądałam dziś krótki reportaż o Pani Noelia Garella - zobaczyłam świetną, kompetentną, pełną ciepła i uroku nauczycielkę.

W naszym kraju wciąż jest trudne do wyobrażenia, żeby człowiek z "widoczną" odmiennością rozwojową pracował z dziećmi. Wyobrażam sobie opór rodziców, którzy dowiedzieliby się, że ich dzieci uczyć będzie nauczyciel z trisomią. 

Mam nadzieję, że takich przykładów, jak bardzo warto walczyć o swoje marzenia, na świecie będzie coraz więcej. Mam nadzieję, że także w naszym kraju zaczniemy myśleć o ludziach z odmiennościami rozwojowymi, nie w kategoriach "leczenia" i "opieki" a w kategoriach stwarzania warunków do realizacji siebie w różnych obszarach życia. 

Komentarze